Geplaatst op Geef een reactie

Social Pricing.

Tot mijn stomme verbazing leverde Google geen aan knopingspunten voor deze term, hooguit een omschrijving voor andere begrippen. We hebben deze term opgepikt tijdens een recente workshop over de toekomst van de fotografie in de Zwijger. We vinden hem ook prima passen bij ons onderwerp; het aanbieden en verkopen van fotokunst aan de muur.

Zereena wil graag fotografische kunst bereikbaar maken voor een zo groot mogelijk publiek en de barrière die de aankoopprijs soms vormt, zoveel  mogelijk, wegnemen.

Met de fotografen die aan dit project meedoen hebben we het volgende aanbod uitgewerkt.

De koper is prima in staat om te beoordelen hoe zijn financiële draagkracht eruitziet; een directeur van een bedrijf heeft een betere financiële draagkracht dan minima die hun eten bij de voedselbank halen. 

Aansluitend hebben we 3 prijzen uitgewerkt, S (small), M (medium) en L (large). Deze prijzen komen naar voren bij de fotograaf en kunstwerken die meedoen aan Social Pricing.

De koper beoordelen zelf bij welk niveau hij thuishoort en in welke categorie hij valt en waar hij zich comfortabel bij voelt.

Zereena gaat niet controleren of er misbruik wordt gemaakt van dit systeem van Social Pricing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *